Saturday, February 19, 2011

Jian Dan Ai 簡單愛 - Jay Chou 周杰倫



作詞:徐若瑄 作曲:周杰倫

說不上為什麼 我變得很主動
若愛上一個人 什麼都會值得去做
我想大聲宣佈 對妳依依不捨
連隔壁鄰居都猜到我現在的感受

河邊的風 在吹著頭髮飄動
牽著妳的手 一陣莫名感動
我想帶妳 回我的外婆家
一起看著日落 一直到我們都睡著

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛能不能夠永遠單純沒有悲哀
我 想帶妳騎單車
我 想和妳看棒球
想這樣沒擔憂 唱著歌 一直走

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛可不可以簡簡單單沒有傷害
妳 靠著我的肩膀
妳 在我胸口睡著
像這樣的生活 我愛妳 妳愛我
想~~~~~~
簡!簡!單!單!
愛~~~~~~
想~~~~~~
簡!簡!單!單!
愛~~~~~~

我想大聲宣佈 對妳依依不捨
連隔壁鄰居都猜到我現在的感受
河邊的風 在吹著頭髮飄動
牽著妳的手 一陣莫名感動
我想帶妳 回我的外婆家
一起看著日落 一直到我們都睡著

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛能不能夠永遠單純沒有悲哀
我 想帶妳騎單車
我 想和妳看棒球
想這樣沒擔憂 唱著歌 一直走

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛可不可以簡簡單單沒有傷害
妳 靠著我的肩膀
妳 在我胸口睡著
像這樣的生活 我愛妳 妳愛我
想~~~~~~
妳在我胸口睡著
簡!簡!單!單!
愛~~~~~~
妳靠著我的肩膀
想~~~~~~
我想帶妳騎單車
簡!簡!單!單!
愛~~~~~~
我想和妳看棒球

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛能不能夠永遠單純沒有悲哀
我想帶妳騎單車
我想和妳看棒球
想這樣沒擔憂 唱著歌 一直走

我想就這樣牽著妳的手不放開
愛可不可以簡簡單單沒有傷害
妳靠著我的肩膀
妳在我胸口睡著
像這樣的生活 我愛妳 妳愛我

-----------------------------------------------------
I can't quite say when I've learned to take initiatives
When falling in love with someone, doing anything and everything will be worth it
I want to loudly announce,
that my heart feels heavy to part with you
Even the next-door neighbor knows of my feelings for you

Your hair dances in the river breeze
Holding your hand, I feel a sense of being moved
I want to take you home, to my grandma's house
There, we will watch the sun set together,
until we fall asleep

I wish I could just hold your hand and never let go
Can love be this simple forever, without any sorrows?
I, want to take you bicycle riding
I, want to take you to a baseball game
Without any burdens, singing a song as we go

I wish I could just hold your hand and never let go
Can love be this simple forever, without any pain or hurt?
With you, leaning on my shoulder
With you, sleeping in my arms
Living a life like this, with me loving you, and you loving me
Wishing for... a simple love

No comments:

Post a Comment